Article

3za3 - Živé IT Ihriská a športoviská na dosah

Paťo, náš BE developer na projekte Inschool bol mentorom tímu študentov, ktorý sa so svojím projektom dostal do finále Živé IT Projekty. Paťo chcel osobnostne vyrásť a nazbierať management a leadership skills a preto mu jeho team leader poradil skúsiť Živé IT. K výberu témy ho motivoval nápad kolegu a jeho ženy, ktorým takáto aplikácia chýbala v ich rodičovskom živote.

Article

3za3 - Živé IT Ihriská a športoviská na dosah

Paťo, náš BE developer na projekte Inschool bol mentorom tímu študentov, ktorý sa so svojím projektom dostal do finále Živé IT Projekty. Paťo chcel osobnostne vyrásť a nazbierať management a leadership skills a preto mu jeho team leader poradil skúsiť Živé IT. K výberu témy ho motivoval nápad kolegu a jeho ženy, ktorým takáto aplikácia chýbala v ich rodičovskom živote.
3za3 - Živé IT Ihriská a športoviská na dosah

Article

3za3 - Živé IT Ihriská a športoviská na dosah

Paťo, náš BE developer na projekte Inschool bol mentorom tímu študentov, ktorý sa so svojím projektom dostal do finále Živé IT Projekty. Paťo chcel osobnostne vyrásť a nazbierať management a leadership skills a preto mu jeho team leader poradil skúsiť Živé IT. K výberu témy ho motivoval nápad kolegu a jeho ženy, ktorým takáto aplikácia chýbala v ich rodičovskom živote.

O nás

Article

3za3 - Živé IT Ihriská a športoviská na dosah

Paťo, náš BE developer na projekte Inschool bol mentorom tímu študentov, ktorý sa so svojím projektom dostal do finále Živé IT Projekty. Paťo chcel osobnostne vyrásť a nazbierať management a leadership skills a preto mu jeho team leader poradil skúsiť Živé IT. K výberu témy ho motivoval nápad kolegu a jeho ženy, ktorým takáto aplikácia chýbala v ich rodičovskom živote.

O nás

3za3 - Živé IT Ihriská a športoviská na dosah

Paťo, náš BE developer na projekte Inschool bol mentorom tímu študentov, ktorý sa so svojím projektom dostal do finále Živé IT Projekty. Paťo chcel osobnostne vyrásť a nazbierať management a leadership skills a preto mu jeho team leader poradil skúsiť Živé IT. K výberu témy ho motivoval nápad kolegu a jeho ženy, ktorým takáto aplikácia chýbala v ich rodičovskom živote.

Viac o jeho projekte si prečítaš v článku.


O čom je tvoj projekt?

Rodičia, či už sú vo svojom alebo cudzom meste, nemajú možnosť nájsť mapu detských ihrísk, kde by vzali svoje ratolesti. Aplikácia je teda mapa detských ihrísk a športovísk v okolí, ktoré si vie užívateľ nájsť. Vie si zvoliť navigáciu, filtrovať ihriská podľa rôznych parametrov a ak je registrovaným užívateľom dokáže pridávať nové. Ihriská vie teda pridávať či už rodič, tak aj správca ihriska, ktorým je zväčša mestská časť.

Pohrávame sa aj s myšlienkou mechanizmu kontroly toho, ako by sa mohli verifikovať novo pridané ihriská, či naozaj existujú, no momentálne ešte nie je implementovaná. Užívateľ vie ihrisko nielen pridať, ale aj kontaktovať správcu v prípade poruchy, poškodenia či zanedbanej starostlivosti a vie aj pridávať recenzie.

Na druhej strane správca vie udať dátum kontroly a čistenia ihriska, ktorých je v aplikácii momentálne 20 naprieč Košicami. Ihriská nám dodala pani poslankyňa, s ktorou sme spolupracovali.

Aplikáciu vie používať neregistrovaný alebo registrovaný užívateľ. Oproti neregistrovanému užívateľovi má registrovaný užívateľ navyše funkcie ako - pridávanie nových ihrísk, reagovanie na poruchy a písanie recenzií. Neregistrovaný si vie ihriská len vyhľadávať.

Do budúcnosti sme rozmýšľali nad sociálnymi “fičúrami” ako aktuálna frekventovanosť osôb na ihrisku alebo real-time mapa užívateľových známych/priateľov na ihrisku. S prácou na tomto projekte sa plánuje pokračovať aj naďalej v spolupráci so študentami, ktorý doposiaľ v rámci tohto semestra odviedli skvelú prácu.

Ako tému a prácu vnímali študenti?

Študenti boli s témou úplne v pohode. Síce sa to zdalo ako jednoduchý projekt, ale vďaka viacerým detailom, ktoré bolo potrebné implementovať, to hádam bolo zaujímavé a edukačné pre študentov, pretože by sa pravdepodobne na bežných predmetoch v škole s nimi nestretli. Bolo potrebné integrovať mapu (Google mapy), používať Google API a Google autentifikáciu, riešiť devops, UI/UX a iné.

Jednou z podmienok pre Živé IT bolo ukázať študentom ako to chodí v bežnom pracovnom živote. Vysvetlil som im ako funguje agile scrum, mali sme týždenne standupy, dvojtýždňový šprint, demo meetingy a demo prezentácie pre “stakeholderov” každé dva šprinty. Z dôvodu toho, že retrospektíva ako súčasť agile metodológie nemala veľmi zmysel po prvých pár týždňoch, tak sme ju vypustili a urobili sme celkovú retrospektívu až na konci semestra. Študenti však mali možnosť vyskúšať si agile proces v praxi, keďže tak fungovali počas celého semestra. Som veľmi rád, že k tomu pristúpili zodpovedne, neboli flákači a odviedli kus dobrej roboty.

V čom a na akom princípe funguje appka?

Keďže sme pracovali na mobilnej aplikácii, tak sme použili na frontende technológiu Flutter. Spoločne so študentmi a s mojím odporúčaním sme vybrali Flutter z dôvodu, že to je jedna z najpoužívanejších technológií a má kompatibilitu s iOS a Androidom. Ďalším dôvodom pre študentov bolo naučiť sa niečo nové a perspektívne. S Flutterom nikto zo študentov doteraz nepracoval, čiže sa naučili pracovať s novou technológiou.

Role v tíme boli rozdelené tak, že dvaja študenti boli BE a traja FE. Všetky extra role v rámci agile scrumu (tester, devops, QA, Scrum master, UI/UX designer) si rozdelili medzi sebou. K testovaniu jednotlivých implementovaných funkcionalít sa pristupovalo podobne ako v bežnej praxi, čiže človek, ktorý nejaký ticket/úlohu implementoval ho dal na review kolegom, ktorý ho museli odobriť a následne sa mohol v rámci QA otestovať testerom alebo iným členom tímu.


Celkovo to bola výborná skúsenosť, dala veľa mne aj študentom. Podľa môjho názoru, sa novú technológiu vieš naučiť aj sám od seba, ale čo vnímam ako hlavný prínos hlavne pre študentov je odskúšať si ako vyzerá fungovanie a práca v pracovnom živote na skutočnom projekte, čo sa dá získať len praxou. Najviac ma prekvapila iniciatívnosť študentov, vychytal som dobrých študentov, ktorí sa do toho vrhli od prvého dňa. Osobne najhoršia vec pre mňa boli také tie bežné struggles, ktoré som predtým nevnímal - z hľadiska nejakého manažovania tímu to boli zvoliť správny scope, stanoviť ciele a rozdeliť úlohy. Skúsil by som si to zas, nový rok, nová téma, noví ľudia sa rovná nový experience a nové výzvy. Osobne by zvažoval aj zapojiť sa do mentoringu, ak bude ďalšia Visma Academy, alebo iných príležitosti, kde by som mal možnosť získať nové druhy skúsenosti a skills, ako súčasť môjho self developmentu.


Súvisiaci obsah